توانايي ساخت يا تعمير محصولات گوناگون ، از جمله قابليت هاييست که غبطه خوردن به آن کاملاً منطقي و بجاست . به عنوان مثال زماني که فعاليت نجاري را مي بينيم که با خلاقيت تمام و استفاده از مواد مکملي مانند رزين محصولاتي چشم نواز و جذاب درست مي کند ، زماني که مکانيکي را مي بينيم که با تسلط کامل موتور خودروي شما را پياده ، مشکل آن را برطرف و مجدداً آن را سوار مي کند و يا هنگامي که در جوار شيشه گري هستيم که با دميدن در حباب مذاب ، ظروف يا اندامي مينايي را خلق مي نمايند ، بي اختيار کار آنان را تحسين کرده و از تماشاي روند توليد يا تعمير اين افراد لذّت مي بريد .
اگرچه امور فني و مکانيکي تنها به تعمير موتورهاي بنزيني – علي الاخصوص خودرو ها – محدود نمي شود ، اما با ترويج نادرست اين اصطلاح ، ما تنها مکانيک را فردي با لباس هاي روغني مي دانيم که در چاله تعميرگاه به مرمت خودرويي سواري مشغول است ؛ اين در حاليست که علاوه بر گستره فعاليتي وسيع اين افراد ، چنانچه فردي وراي فعاليت هاي روزمره و شغل اول خود بتواند از پس سرويس ماشين آلات مکانيکي – الکتريکي بر آيد نيز مي تواند مکانيک لقب گيرد . در اين مورد خاص که موضوع بحثمان آموزش تعمير ديزل ژنراتور مي باشد ، شناسايي ساختار همه ديزل ژنراتور ها يا حداقل همان دستگاهي که از آن استفاده مي کنيم سبب مي شود تا به مرور زمان و کسب تجربه ، و صد البته به روز نگه داشتن اين اطلاعات ، با شنيدن صداي اين دستگاه و يا ديدن اولين نشانه هاي نارسايي فيزيکي ، عملکرد آن را تحليل کرده و به سادگي از وقوع دردسري بزرگ و هزينه زا جلوگيري کنيم .
درباره این سایت